Klinika Dr Legrand, 30-301 Kraków, ul. Zamkowa 2A, e-mail: recepcja@drlegrand.pl
Zarezerwuj wizytę: +48 501 211 124

Kwas hialuronowy Kraków Klinika Dr Legrand – powiększanie i modelowanie ust

Kwas hialuronowy jest naturalną substancją występującą we wszystkich tkankach człowieka, głównie w skórze. Dzięki swojej unikalnej właściwości jaką jest zdolność wiązania bardzo dużych ilości wody, jego głównym zadaniem jest regulacja uwodnienia tkanek. Skóra zawierająca prawidłowe stężenie kwasu jest dobrze nawilżona i jędrna. Substancja ta odpowiada również za regulację odpowiedzi zapalnej, bierze udział w gojeniu ran oraz chroni komórki przed działaniem wolnych rodników.

Wypełnianie, modelowanie i nawilżanie ust kwasem hialuronowym jest jednym z najbardziej popularnych zabiegów medycyny estetycznej. Ładnie zrysowane i nawilżone usta to niezwykle ważny element naszej urody. Dzięki podaniu kwasu hialuronowego możemy powiększyć usta, zniwelować ich asymetrię, zmniejszyć zmarszczki wokół ust, nawilżyć i odświeżyć usta.

Zabieg jest wykonywany przez doświadczonego lekarza, gdyż wymaga wiedzy i doświadczenia. Technikę dostosowuje się indywidualnie do potrzeb każdej osoby, tak aby efekt był jak najbardziej naturalny.

Efekty

Wprowadzenie kwasu hialuronowego w czerwień wargową powoduje natychmiastowy efekt w postaci poprawy kształtu i objętości ust, natomiast ostateczny efekt widoczny jest po około dwóch tygodniach od zabiegu, w czasie którego kwas hialuronowy „układa” się w skórze. Obrzęk i zaczerwienienie ust po zabiegu jest naturalną reakcją organizmu na iniekcję. Nie jest on wyznacznikiem stanu chorobowego i powinien zniknąć w ciągu paru dni. Po zabiegu mogą pojawić się siniaki w okolicy ust.

Efekt wypełnienia i nawilżenia ust utrzymuje się zazwyczaj około 12 miesięcy.

• powiększenie/wypełnienie ust
  • wyrównanie asymetrii
  • nawilżenie i odmłodzenie ust
  • zniwelowanie zmarszczek wokół ust

• ciążą i okres karmienia piersią
  • aktywna opryszczka
  • leczenie stomatologiczne – dwa tygodnie przed i dwa tygodnie po zabiegu
  • infekcja wirusowa, bakteryjna lub grzybicza, infekcje skórne w dolnej części twarzy
  • choroby ogólnoustrojowe (niewyrównana cukrzyca, porfiria, padaczka)
  • zaburzenia krzepnięcia krwi i leki przeciwzakrzepowe
  • bielactwo, łuszczyca, skłonności do bliznowców, keloidów lub zwłóknień
  • choroby autoimmunologiczne
  • choroba nowotworowa
  • nadwrażliwość na którykolwiek składnik preparatu

Przed zabiegiem

Zabieg nie wymaga specjalnego przygotowania.

Tydzień przed zabiegiem należy odstawić leki  zmniejszające krzepliwości krwi (np. aspiryna, NLPZ). Aktywna opryszczka jest bezwzględnym przeciwwskazaniem do przeprowadzenia zabiegu, natomiast w przypadku występowania w przeszłości opryszczki należy przez okres 3 dni przed i 3 dni po zabiegu stosować preparat acyklowiru w dawce profilaktycznej (400mg acyklowiru dwa razy dziennie).

Przed wykonaniem zabiegu lekarz zbiera wywiad w celu wykluczenia przeciwwskazań.

W dniu zabiegu nie należy pić alkoholu.

Przebieg zabiegu

Przed wykonaniem zabiegu lekarz aplikuje krem znieczulający z lidokainą na usta. Lekarz opierając się na własnym doświadczeniu oraz oczekiwaniach pacjenta dobiera odpowiedni rodzaj preparatu, okolicę oraz sposób podania. Użycie kwasu hialuronowego nie wymaga wcześniejszej próby uczuleniowej. Wypełniacz ma postać plastycznego żelu i jest wprowadzany jest do tkanek za pomocą igieł lub kaniul.  Po zabiegu lekarz masuje usta w celu równomiernego rozprowadzenia preparatu.

Zalecenia po zabiegu

W przypadku utrzymywania się obrzęku dłużej niż 2-3 dni po zabiegu lub gdy istnieją objawy stanu zapalnego tj. znaczne zaczerwienienie, bolesność i ocieplenie okolicy, w której była iniekcja kwasu hialuronowego absolutnie wskazana jest konsultacja u lekarza wykonującego zabieg.

• bezpośrednio po zabiegu należy utrzymywać miejsca iniekcji w szczególnej czystości
  • do czasu pełnego wygojenia ust nie nakładać makijażu
  • przez minimum 2 tygodnie od zabiegu pić wodę (ok. 2,5 l dziennie)
  • unikać wzmożonego wysiłku fizycznego przez 2-4 dni, nie korzystać z basenu oraz jaccuzi