Cellulit a cellulitis

Nazwy cellulit i cellulitis często błędnie stosuje się zamiennie. To jednak dwa zupełnie inne problemy.

Czym jest cellulitis?

Cellulitis to zapalenie tkanki łącznej obejmujące głębokie warstwy skóry (najczęściej nóg oraz twarzy), będące skutkiem zakażenia bakteryjnego (w większości przypadków bakterią gronkowca, rzadziej paciorkowca). Przyczyną zazwyczaj jest uraz skóry, jak na przykład przerwanie jej ciągłości, poparzenie, a także ugryzienie lub podrapanie przez zwierze będące nosicielem danej bakterii. W niektórych sytuacjach cellulitis występuje mimo braku mechanicznego uszkodzenia naskórka jako następstwo zapalnych chorób skóry, takich jak grzybica czy łuszczyca. Do głównych objawów zapalenia tkanki łącznej należą uczucie ciepła, zaczerwienienie, opuchlizna, wrażliwość oraz ból. Dalszemu rozwojowi towarzyszy gorączka, dreszcze, nudności, a także ból głowy. Zbagatelizowana dolegliwość może prowadzić do sepsy, dlatego tak ważne jest jak najszybsze zgłoszenie się do lekarza i przyjęcie antybiotyków.

Cellulit – co to takiego?

Cellulit, przypominający z wyglądu powierzchnię skórki pomarańczy, powstaje na skutek nagromadzenia nadmiaru tkanki tłuszczowej lub wody pod skórą. W odróżnieniu od cellulitisu, jest głównie problemem natury estetycznyej. W przypadku cellulitu wodnego dochodzi do rozrostu i nierównomiernego rozłożenia lipidów. Natomiast cellulit tłuszczowy jest efektem przerostu komórek tłuszczowych oraz ich nacisku na komórki tkanki łącznej. Według badań z cellulitem boryka się 90% kobiet powyżej 25 roku życia. Problem pojawia się najczęściej w miejscach, w których naturalnie występuje więcej tkanki tłuszczowej, takich jak brzuch, uda, pośladki, a nawet ramiona. Dotyka nie tylko osoby cierpiące na nadwagę, ale również szczupłe. W dużej mierze jest to uwarunkowane genetycznie.

Jak pozbyć się pomarańczowej skórki?

Bardzo istotnym czynnikiem jest zmiana nawyków żywieniowych. Zdrowa dieta powinna ograniczać spożycie przetworzonych produktów, które zawierają dużo soli, a co za tym idzie – powodują zatrzymanie wody w organizmie. Zaleca się również rezygnację ze słodyczy (ponieważ stanowią one źródło cukrów prostych), a także alkoholu. Natomiast ważna jest zbilansowana dieta bogata w zdrowe węglowodany, białka i tłuszcze oraz spożywanie odpowiednich ilości wody. Poważny krok w stronę redukcji cellulitu stanowi również włączenie regularnej aktywności fizycznej. Najlepiej wybrać taką, która będzie sprawiała nam przyjemność.

Profesjonalne zabiegi na cellulit.

Czasem mimo zdrowej diety i regularnych treningów cellulit nadal jest widoczny. Z pomocą przychodzą nam profesjonalne zabiegi na cellulit. Jednym z nich jest kawitacja ultradźwiękowa, pozwalająca na trwałe zredukowanie pomarańczowej skórki nawet o 97%. Skutecznie usuwa również zatrzymaną w organizmie wodę. Urządzenie wytwarza ultradźwięki, które niszczą komórki tłuszczowe. Następnie za pomocą drenażu limfatycznego przyspiesza się wydalenie ich z organizmu. Zabiegi na cellulit dostępne w klinice Dr Legrand dodatkowo wyszczuplają sylwetkę, a także sprawiają, że skóra staje się jędrna i gładka. Efekty terapii z wykorzystaniem kawitacji ultradźwiękowej są widoczne już po pierwszej wizycie, jednak any osiągnąć satysfakcjonujący efekt zaleca się wykonanie serii 5 zabiegów w tygodniowych odstępach czasu. Są one w pełni bezbolesne, a także bezinwazyjne – okres rekonwalescencji nie jest wymagany.