Jak nie przytyć w święta?

Zbliżają się święta, czyli magiczny czas spędzany w gronie najbliższych. Jednak zaraz potem sylwester, a Ty chcesz wyglądać olśniewająco w nowej sukience. Postanowiłaś więc przejść na dietę i martwisz się, że wigilijna kolacja zniszczy jej efekty? Podpowiemy Ci co zrobić, żeby nie zwariować – cieszyć się w pełni ucztą z bliskimi, a jednocześnie nie zaszkodzić swojej sylwetce!

Nie oszukujmy się – świąteczne objadanie zwykle nie ogranicza się do kolacji wigilijnej, lecz stanowi 3 dni w towarzystwie wysokokalorycznych przysmaków. Mamy jednak dobrą wiadomość – większość nabytej w tym czasie dodatkowej masy ciała stanowi woda, glikogen i niestrawiony pokarm. Nie oznacza to jednak, żeby całkowicie zrezygnować z diety, ponieważ w ciągu tych kilku dni bez ograniczeń można dostarczyć organizmowi nawet kilku tysięcy ponadprogramowych kalorii.

Ile kalorii mają wigilijne potrawy?

  • barszcz czerwony (200 ml) – ok. 30 kcal
  • barszcz czerwony (200 ml) z 5 uszkami (50 g) – ok. 130 kcal
  • gotowane pierogi z kapustą i grzybami (100 g) – ok. 170 kcal
  • smażone pierogi z kapustą i grzybami (100 g) – ok. 250-300 kcal
  • pieczony karp (100 g) – ok. 130 kcal
  • karp smażony w panierce (100 g) – ok. 200-300 kcal
  • śledzie w śmietanie (100 g) – ok. 300 kcal
  • śledzie w oleju (100 g) – ok. 300 kcal
  • ryba po grecku (100 g) – ok. 150 kcal
  • sałatka jarzynowa z majonezem (100 g) – ok. 200 kcal
  • makowiec (100 g) – ok. 350 kcal
  • kompot z suszu (150 ml) – ok. 200 kcal
  • 1. Przygotuj się. Jeśli chcesz zjeść więcej podczas kolacji wigilijnej ogranicz codzienne spożycie kalorii już tydzień wcześniej o około 200-300 kcal/dzień.

    2. Nie zapomnij o obiedzie. Przed wigilijną kolacją ludzie często unikają popołudniowego posiłku, aby wieczorem móc zjeść więcej. Jeśli nie chcesz wygłodniała rzucić się na wszystkie wysokokaloryczne potrawy, zjedz tego dnia obiad – najlepiej bogaty w warzywa.

    3. Ogranicz gotowanie. Jeśli z doświadczenia wiesz, że większość wigilijnych potraw zostaje – w tym roku przygotuj ich mniej, aby uniknąć dojadania „na siłę” przez następne 2 dni.

    4. Potrawy w wersji light. Wcale nie musisz sobie odmawiać tradycyjnych potraw. Warto jednak przygotować je w nieco odchudzonej wersji. Zamiast ryby smażonej w panierce, postaw na tą pieczoną w piekarniku, zamiast smażonych pierogów wybierz gotowane, majonez dodawany do sałatek i sosów zamień (chociaż częściowo) na jogurt naturalny, a ciasta i słodycze – na owoce.

    5. Jedz powoli i z umiarem. Nasz mózg wysyła informację o sytości do żołądka dopiero po około 20 minutach. Unikaj podjadania, kiedy już nie jesteś głodny.

    6. Ogranicz alkohol. Kieliszek koniaku (50 ml) to około 140 kcal, a czerwonego słodkiego wina (120 ml) – około 130 kcal. Jeśli nie chcesz wykluczyć go całkowicie, postaw na wino wytrawne – kieliszek (120ml) białego to około 80 kcal.

    7. Postaw na ruch. Święta to nie tylko siedzenie przy stole. Po kolacji zabierz najbliższych na spacer – godzina chodzenia umiarkowanym tempem pozwala spalić ok. 200 kcal. Przyjemne z pożytecznym!

    Zabiegi wyszczuplające:

    Niestety mimo starań po świątecznym szaleństwie waga pokazuje więcej niż planowałaś? Profesjonalne zabiegi wyszczuplające szybko i skutecznie pomogą zredukować niechcianą tkankę tłuszczową. W klinice Dr Legrand posiadamy szeroką ofertę terapii. Nasze zabiegi wyszczuplające nie tylko pozwalają pozbyć się ponadprogramowych kilogramów, ale również usuwają cellulit i ujędrniają skórę. Wizytę poprzedza konsultacja, podczas której wybierana jest metoda indywidualnie dostosowana do potrzeb pacjenta, aby uzyskać jak najlepszy efekt.