Podstawy skutecznego odchudzania

Internet aż huczy od informacji o ‘dietach cud’, magicznych koktajlach, okresowych postach mających na celu detoks organizmu i innych głodówkach. O ile często wiążą się one z ekspresowym spadkiem wagi (co spowodowane jest głównie utratą wody), to zazwyczaj również z szybkim efektem jo-jo i problemami zdrowotnymi. Chciałabyś pozbyć się zbędnych kilogramów, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik, dzięki któremu skutecznie – a przede wszystkim zdrowo – zredukujesz ilość tkanki tłuszczowej.

Deficyt kaloryczny:

Pierwszym krokiem powinno być obliczenie zapotrzebowania energetycznego. Natomiast aby zacząć chudnąć, konieczne jest osiągniecie deficytu kalorycznego. Innymi słowy zużycie energii wykorzystywanej na podstawową przemianę materii, codzienne aktywności (jak np. spacer do sklepu) oraz uprawianie sportu powinno być większe, niż ilość kalorii spożywanych w ciągu dnia. Zbyt duża różnica może źle wpływać na nasze zdrowie, a zbyt mała – nie pozwoli na skuteczną redukcję tkanki tłuszczowej. Zaleca się, aby deficyt energetyczny wynosił około 400 kcal. W dużym skrócie – to nie określone produkty tuczą, lecz nadmiar spożywanych kalorii.

Zróżnicowana dieta:

Należy pamiętać, aby dostarczać naszemu organizmowi wszystkich makro i mikroelementów niezbędnych do jego prawidłowego funkcjonowania. Zadbaj o odpowiednią ilość pełnowartościowych węglowodanów, białka oraz zdrowych tłuszczy w diecie. Staraj się również unikać przetworzonych produktów. Sięgaj po świeże warzywa oraz pożywienie bogate w błonnik. Dzięki temu zwiększysz objętość posiłków, a także wydłużysz uczucie sytości. Nie zapominaj o odpowiednim nawodnieniu – pij minimum 2 litry wody dziennie.

Aktywność fizyczna:

Naszym celem powinna być utrata tkanki tłuszczowej przy jednoczesnym jak największym utrzymaniu masy mięśniowej, dzięki czemu nasze ciało będzie kształtne i jędrne. Aby to osiągnąć konieczne jest uprawianie sportu. Świetnym rozwiązaniem zarówno dla mężczyzn jak i kobiet jest trening siłowy. Większość pań niesłusznie obawia się, że przez niego ich mięśnie rozrosną się do wielkich rozmiarów. Nawet gdybyśmy tego chciały, budowanie mięśni u kobiet wcale nie jest takie łatwe! Początkującym zalecamy skorzystanie z porad doświadczonego trenera personalnego. Należy także pamiętać, że co za dużo, to nie zdrowo – równie ważnym czynnikiem jest regeneracja. Aby skutecznie chudnąć nasz organizm potrzebuje odpoczynku. Zaleca się wykonywanie treningu 3-4 razy w tygodniu.

Zabiegi odchudzające:

W odchudzaniu bardzo ważna jest konsekwencja, wytrwałość i… Cierpliwość. Tak samo jak nie da się przytyć w ciągu kilku dni, nie da się również zdrowo i skutecznie schudnąć w tak krótkim czasie. Natomiast profesjonalne zabiegi odchudzające to rewelacyjny sposób na wzmocnienie efektów diety i treningów. W klinice Dr Legrand proponujemy 3 rozwiązania:

  • Zabiegi odchudzające Liposonix – oparte o technologię HIFU, czyli działanie skoncentrowanej wiązki ultradźwięków, która podgrzewając komórki tłuszczowe do 54 stopni pozwala na ich szybkie i skuteczne zniszczenie. Zabieg jest w pełni bezpieczny, bezbolesny, a także bezinwazyjny, dzięki czemu nie wymaga okresu rekonwalescencji. Dodatkową korzyść stanowi wyraźne ujędrnienie ciała.

  • Zabiegi odchudzające z wykorzystaniem kawitacji ultradźwiękowej – skutecznie uszkadzają komórki tłuszczowe, których wydalanie z organizmu zostaje przyspieszone za pomocą drenażu limfatycznego. Umożliwiają wyszczuplenie najbardziej problematycznych miejsc jak brzuch, uda, czy też pośladki. Metoda ta pozwala również na widoczną redukcję cellulitu, dzięki czemu skóra staje się gładka.

  • Zabiegi odchudzające z wykorzystaniem fal radiowych – przez wykorzystanie techniki jądrowej podgrzewają kolagen do 45-60 stopi, w efekcie czego zostaje pobudzona produkcja nowego kolagenu oraz elastyny. Oprócz wyszczuplenia i redukcji cellulitu skutkiem zabiegu jest przede wszystkim ujędrnienie ciała. Tak jak w przypadku dwóch poprzednich zabiegów, temu również nie towarzyszą nieprzyjemne odczucia, a także nie wymaga okresu rekonwalescencji.