Spełnij marzenie o szczupłej sylwetce

Nowy Rok to czas mocnych postanowień. Według badań CBOS i OBOP, aż 40 procent z nich dotyczy chęci zrzucenia zbędnych kilogramów. Podpowiadamy co zrobić, aby to postanowienie stało się rzeczywistością.

W pierwszej kolejności musimy zdać sobie sprawę z tego co sprzyja odkładaniu się tkanki tłuszczowej w naszym organiźmie. Do najczęstszych przyczyn zaliczamy:

  • Zachwianie równowagi między ilością dostarczanej organizmowi energii, a jej zużywaniem, czyli za dużo jedzenia, za mało ruchu.
  • Zaburzenia endokrynologiczne: m.in. niedoczynność tarczycy, zespół policystycznych jajników, niedobór hormonu wzrostu.
  • Leki, których przyjmowanie może prowadzić do zwiększenia masy ciała, np. psychotropowe, przeciwpadaczkowe i insulina.
  • Geny – decydują o tym, w jaki sposób bilansujemy wydatkowaną energię i spożywane kalorie.
  • Szybkość przemiany materii – jeśli przemiany metaboliczne zachodzą wolno, należy uważać, co i w jakich ilościach się spożywa.
  • Płeć – kobiety spalają o 10–20 proc. mniej kalorii.
  • Wiek – z upływem lat wolniej zachodzą też przemiany metaboliczne, a to sprawia, że organizm ma mniejsze zapotrzebowanie na kalorie.
  • Ilość adipocytów, czyli komórek tłuszczowych, które są magazynem niewykorzystanej energii. Kształtują się do 2 roku życia i wieku dojrzewania, dlatego jeśli nastolatka zachowa szczupłą sylwetkę, w dorosłym życiu łatwiej będzie jej schudnąć niż osobie z większą ilością adipocytów.

Na wiek, płeć czy odziedziczone geny nie mamy wpływu. Mamy jednak wpływ na ilość spożywanych pokarmów, ich kaloryczność oraz sposób w jaki wydatkujemy energię w ciągu dnia. I nie chodzi o to, żeby stosować drastyczne diety ograniczając maksymalnie jak to możliwe ilość spożywanych kalorii. Mało kto zdaje sobie sprawę, że każda stosowana przez nas dieta spowalnia metabolizm nawet o 15%. Dzieje się tak ponieważ “głodzony” organizm po zakończeniu diety będzie robił większe zapasy po to, aby w przyszłości uniknąć sytuacji zagrażających jego prawidłowemu funkcjonowaniu jakim jest drastyczne ograniczenie ilości dostarczonych substancji odżywczych. To znany wszystkim potocznie mechanizm zwany efektem “jojo”. To między innymi dlatego walka ze zbędnymi kilogramami jest tak ciężka i dlatego tak często mówi się, o konieczności zastąpienia diety zbilansowanymi posiłkami.

Jak więc pomóc sobie w tej nierównej walce? Samo postanowienie “chce schudnąć” to zdecydowanie za mało, dlatego przede wszystkim powinniśmy jasno określić cel, czyli ilość kilogramów, których chcemy się pozbyć. Musimy też pamiętać, że jest to proces powolny – nie tylko ze względu na trudność w zlikwidowaniu tkanki tłuszczowej, ale również dlatego, że zbyt drastyczny spadek wagi jest po prostu dla naszego organizmu niezdrowy.

Bardzo pomocne będzie ograniczenie ilości tłuszczu oraz cukru w spożywanych produktach oraz zwiększenie aktywności fizycznej. Zwiększenie aktywności nie oznacza wyciskania siódmych potów na siłowni i wykonywanie ćwiczeń, których nienawidzimy. Idealnie jest zacząć od zmiany nawyków np. częściej poruszać się pieszo, zamiast wszędzie jeździć samochodem, chodzić podczas rozmowy telefonicznej zamiast siedzieć itp.

Często największym problemem jest miejscowa tkanka tłuszczowa, która przy rozpoczętym odchudzaniu pozostaje w newralgicznych miejscach nawet jeżeli kilogramy zaczynają spadać. Największą zmorą staje się jej nagromadzenie w okolicy ud, brzucha i pośladków.  I tu z pomocą przychodzą zabiegi wyszczuplające takie jak Velashape III. Komórki tłuszczowe, których najbardziej nie lubimy, gromadzą się głównie w warstwie podskórnej, czyli niezbyt głęboko. Łatwo do nich dotrzeć i je zniszczyć czego efektem jest nieodwracalne zniszczenie komórek tłuszczowych, które następnie w naturalnym procesie wydalania są usuwane z organizmu. To właśnie dlatego Velashape III w bezpieczny i przyjemny sposób pozwala wymodelować wybrane partie ciała pomagając nam w realizacji naszego postanowienia. Aby efekty zabiegu były jak najlepsze zaleca się ograniczenie spożywania pokarmów bogatych w tłuszcz oraz zastosowanie masaży klasycznych lub limfatycznych w celu rozluźniania ciasno zbitej tkanki tłuszczowej. Dzięki temu łatwiej pozbędziemy się jej z organizmu.

W zrzucaniu zbędnych kilogramów podstawą jest wytrwałość w dążeniu do celu. Najważniejsze jest jednak aby zacząć. Dlatego jeżeli w Twoich postanowieniach noworocznych na 2018 rok znalazła się piękna sylwetka, jeżeli na najbliższych wakacjach chcesz cieszyć się smukłą talią i jędrnymi udami zacznij od bezpłatnych konsultacji w Dr Legrand i poznaj sposoby, dzięki którym osiągnięcie tego stanie się zdecydowanie łatwiejsze.